§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Cellis, dostępny pod adresem internetowym https://cellis.pl/, prowadzony jest przez Cellis Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. gen. Józefa Zajączka 28 w Warszawie, wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000592146, o kapitale zakładowym 9000 zł, NIP 5252640606, REGON 363297680.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Laboratorium umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Laboratorium – Cellis Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. gen. Józefa Zajączka 28, kod pocztowy 01-510, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000592146, o kapitale zakładowym 9000 zł, NIP 5252640606, REGON 363297680.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Laboratorium pod adresem internetowym https://cellis.pl/.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi lub Usług z Laboratorium.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Usług do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności liczby usług.
- Usługa – dostępne w Sklepie usługi – będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Laboratorium.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się – stosowanie do cech Usługi – umowę o świadczenie usług.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Laboratorium: ul. gen. Józefa Zajączka 28, 01-510 Warszawa, Polska
- Adres e-mail Laboratorium: laboratorium@cellis.eu
- Numer telefonu Laboratorium: +48 602 381 984
- Numer fax Laboratorium: +48 (22) 59 362 77
- Numer rachunku bankowego Laboratorium: 70 2490 0005 0000 4530 6134 4726
- Klient może porozumiewać się ze Laboratorium za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Laboratorium codziennie w godzinach 7:00-23:00.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i zainstalowaną przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§ 5
Informacje ogólne
- Laboratorium w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie adresu e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła z wiadomości e-mail przesłanej podczas rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Laboratorium, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia;
- wybrać Usługę będącą przedmiotem Zamówienia, wprowadzić ewentualne niezbędne dane na formularzu widniejącym na stronie produktu, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- Po przejściu do Koszyka wybrać sposobów płatności i opłacić zamówienie;
- Kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Laboratorium
- Płatności elektroniczne za pośrednictwem Sklepu
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowanych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Laboratorium następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po otrzymaniu potwierdzenia o przyjęciu zamówienia przez Laboratorium i dokonaniu przez Klienta płatności, Klient może zgodnie z wybraną podczas składania zamówienia metodą transportu oczekiwać kontaktu od Kuriera, w celu umówienia terminu realizacji Usługi w domu klienta, lub udać się osobiście do wybranej placówki Laboratorium lub placówki współpracującej z Laboratorium. W przypadku wyboru opcji odbioru osobistego Usługi w placówce, Klient po dotarciu do placówki powinien okazać wysłane przez Sklep potwierdzenie zapłaty za Zamówienie.
- Klient może odebrać wyniki badań przeprowadzonych w ramach Produktu w formie elektronicznej, pobranie wyników on-line po zalogowaniu się na stronie kl971.elborat.marcel.pl poprzez podanie 10-cio cyfrowego indywidualnego kodu otrzymanego od Laboratorium w momencie realizacji Produktu oraz numeru PESEL lub daty urodzenia, i pobraniu wyników badań.
- Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Laboratorium.
- Realizacja dostarczania materiałów wymazowych niezbędnych do realizacji Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Warszawy i okolic w promieniu 30 kilometrów od siedziby Laboratorium.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Usługi, które ze względu na swój charakter nie mogą być wymienione bądź zwrócone.
- Laboratorium jest obowiązany do realizacji usług z zachowaniem należytej staranności.
- Jeśli u Klienta pojawią się wątpliwości co do jakości zakupionej Usługi, Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Laboratorium.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą usługi.
- Laboratorium ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Laboratorium.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Laboratorium.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Laboratorium, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Cellis Sp. z o.o., ul. Generała Józefa Zajączka 28, 01-510 Warszawa.
- Dane osobowe Klientów [dane identyfikacyjne: imię (imiona), nazwisko; dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail), dane dotyczące miejsca zamieszkania] zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
- Dane osobowe Klientów będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z zawartej przez administratora umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych.
- Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym oraz dostawcom usługi IT.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania Klient ma prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych przez administratora, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją. .Klient ma również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Dla realizacji Usługi, gdy zachodzi potrzeba skorzystania z usług innego podmiotu współpracującego z Laboratorium, dane Klienta i dokumentacja medyczna mogą być powyższemu podmiotowi udostępnione.
§ 13
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Laboratorium zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Laboratorium poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.